2015. január 16., péntek

Karácsonyi fenyős neszeszer, koptatóval és apró csodával

A karácsony jött és ment - maga után hagyott sok kedves eméket és ajándékot. Krisztitől tanultam egy új neszeszer készítési módot, és a tőle láttottak-hallottak alapján elkészítettem az alábbi neszeszert. Remélem, aki kapta, akkora örömmel használja majd, mint amekkorával készült. :)




A neszeszert körbeveszi egy úgynevezett koptató. Ez műszálból készült, mivel a pamut a használat során hamar elkopik, kirongyolódik. A koptatót elkeskenyítettem, pont varrásszél nagyságúra. Majd kivágtam a hozzávalókat, és megterveztem a neszeszer frontját.



El kell mondanom, hogy nem tudok rajzolni, még nincs benne gyakorlatom. A netről nagyszerű képeket lehet letölteni, de nem szeretek vacakolni a keresgéléssel és nyomtatással. Ezt a fenyőt én rajzoltam, nem igazán szimetrikus, de nekem tetszik. Miután felaplikáltam a fenyőfát, a férjem nagyszerű ötletet adott: legközelebb a mézeskalács formákat fogom sablonnak használni :)



Krisztitől tanultam, hogy célszerű vékony papírt tenni az anyag mögé aplikáláskor, így percizebben lehet dolgozni és az anyagot sem húzza össze a sűrű öltés.

Összeállítottam a neszeszer oldalát, rávartam a színre a koptatót, majd a bélést. Mivel a koptató tövében kell varrni, féltalppal dolgoztam. 


Ezt követte a munka legnehezebb része, az oldalára ívesen fel kellett varni az elejét, majd a hátulját. Kimértem a két anyag közepét (megfeleztem őket és ollóval megjelöltem a hajtást), és középről haladva a szélek felé elkeztem a fél talppal összevarni a darabokat. 
FONTOS! Legközelebb nem csak így durr bele esek neki a varrásnak, hanem végig gombostűzöm elöbb. Mivel a neszeszernek íves sarkai vannak, óhatatlanul elmászik a varrásszél és végül nem lesz szimetrikus a szütyő. :(





Elkészítettem a bélést.

És következett a legnehezebb rész: a cippzár és a bélés bevarrása. Erre nincs határozott koncepcióm, hogyan is kellene szépen, egy lépésben megoldani ezt a műveletet. Géppel, kis varrásszéllel bevartam nagyjából a cippzárt, majd a bélés kövekezett, a végén pedig kézzel fejeztem be a rögzítést a sarkokban.

Jah ezt még gyakorolni kell, de első darabnak - csodával határos módon - egész jól sikerült. :)




És íme, a prototípus. Remélem, hamarosan követi még több darab is ;)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése